Sunday 11 April 2010

Kawan Atau Kekasih???mana lagi baik

Okey...Title post mengenai Kawan atau Kekasih..Cuma nak tanya pendapat yang mana lebih sesuai dan penting buat individu yang masih berada di zon remaja??

Bagi saya sendiri menjadi Kawan lebih baik dari Kekasih..Hal ini kerana:

Bila kita dah mula fokus dengan perihal cintan cintun pada zaman remaja ni ditakuti akan menjadi penyebab seseorang itu jatuh angau..haha...saya pun pernah okey!!!

Bila difikirkan kembali istilah Teman tapi mesra juga boleh menerbitkan perasaan yang lain dari sudut hati dua insan..

Seandainya anda pernah menyukai seseorang tetapi susah untuk meluahkannya dan pihak yang lagi satu turut menyatakan yang dia menyukai anda...tetapi dalam situasi tersebut anda yang bersikap ego dan membiarkan perasaan pihak lagi satu dalam keadaan tertanya tanya??

Mungkin ini kerana untuk mengelakkan diri dari menganggap serius akan perasaan tersebut...Ramai remaja sekarang bertukar tukar pasangan atas alasan kurang persefahaman...kalau macam tu kenapa pergi tangkap muat je masa mula mula kenal..bila dah putus mula la nak kutuk sana..kutuk sini...

Oleh hal yang demikian jika kita suka dan sayang seseorang itu tak semestinya perlu nak kekal sebagai kekasih bukan???lagipun pergaulan ni dapat mematangkan individu..

Terpulang pada pendapat masing masing=)

okey...

1 comment:

  1. kawan lg bagus dr kapel2 ni, wat sakit kpale jer.. klau kapel, mcm2 pmintaan dorang nak.. kongkong kite.. nak borak2 dgn kwn pon xleh.. kna mrrh ;)

    ReplyDelete