Tuesday 23 June 2009

Jom tgk ape aku da buat minggu lepas~~(15-21 jun 2009)

Isnin:- hmm..isnin~~15 jun 2009 memang sangat2 la boring..ala biasa
la enn hari pertama sekolah lepas cuti..memang takde mood langsung..kalo aku cakap aku rajin tuh maknenyew memang aku tipu la enn..haha..tapi aku agak biase pada hari pertama sekolah hari tu
sebabnyew xdew assembly..hmm xdew la dgr ceramah free..mane ta boring kan
aduhh..hujan pulak tu pagi isnin hari tu..tanda hujan rahmat kot..kalau ye alhamdulillah la enn..heeha...rasenyew hari isnin xde la blaja sgt..aku tido dalam kelas jam 12 mcm tu...hah..dah jadi rutin agaknyew..tapi dalam lima minit jew okayh..cukup la..bagi segar balek mate nehh n otak nehh utk terime pelajaran(saje na mimpi)hahahaha....Tepat jew 2.30 petang ape lagi..aku cabutt la balekk umah..tanpa tengok kiri kanan suda..
hah...ta saba na jumpa ma aku la sgt en da na balek awal2 tu..tggu dalam 30 minit tuh baru la ade bas...perh..agak lame la aku tunggu(bukan aku jew)skali la sape2 yg ade kat situ...
hmm...aku sampai umah dalam jam 4 petang...ahh..memg penat..tydo???yeahh..suda pasti la jawapan aku ya!!!!mengantukk sih..tp sebelum tido aku sembang2 la kejap ng ma nehh~~amboi~~~mcm2 la ma na tnyew enn..tp aku angguk2 kan je la kepala alu nehh
hahaha

tepat jam 4.30 camtuh aku da zzzzzzz' sory la ma..iqa da ngntuk sgt
haha..aku bgun plak jam 6.30...hmm.memg ta elok la tydo petg2 nehh..bengap ma aku kate..tapi na wat cmner...ta tydo pon aku bukan superb bijak
haha...

ehh..
mlm pulak...
aku stdy la sket2~~~subjek addmaths..uhh..na nanges bilew pk balekk..tp aku simpan je la weyh..hah..jam 11 malam aku pon tido..memg ta menarik..ahhh


selasa: yah..mcm biase..bgun jam 6.30pagi..lpas mandi n solat sume aku pon chow dari syurga yg aku duduk(rumah la)hah..ape lagi..jumpe membe2..buat gempak la jawabnya..lepak kat tapak sambil memikirkan ape yg akan terjadi utk hari selasa tersebut...
heh....waktu persekolahan mcm biase jew la kott aku rase..tp yg best
waktu tuisyen lahh..aku amik chemistry n biology untuk subjek hari selasa tersebut..haha..rase boring pon adew...tp lyla adew je teman aku...wah bukan men fokus lagi kami berdua...khusyuk tgk ckgu buat explanation secara terperinci...cehh...mcm budak baru masuk kelas jew...
haaha ta kesah la...yg best nyew waktu subjek bio la...memg ta sgka lesson hari tuh dapat sambutan la plakk..mane tak nyew blaja pasal family planning..memg best tgk cikgu yg kene bahan..hah..budak2 skola memg nakal kott..aku pasti yah!!!okayh la
tutup citew pasal tue
yg aku tau balek uma aku citew la kat ma apew yg aku da buat sepanjang hari..kire macm ma aku nehh diari aku lahh
tp tak jugakk...opss!!haha..dah stop~~~

Rabu:owh mcm biase aku pegi tuisyen jugakk hari nehh...amik addmats n sejarah...addmths???ermm...agak faham ape yg mr H ajar...tp aku kene fokus la...memg mengntukk..aduhaii..puas la aku besarkan biji mata neh yg memang da sedia besar enn..haha...aku masok kelas jam 3.50...tp sbelum tuh pegi lepak dulu isi perut kat food court cm.nmpak je tmpat tuh mcm bosan,,tp memg bosan...dah takde pilihan...pergi je la kat sane...dari terpaksa tahan lapar~~~ohhh...aku plak x bawak duit lebih time tuhh...ish...mcm mane na mkan nehh...akhirnya aku amik keputusan beli something yg mengenyangkan kat King's..hah..naseb baik amirah amran n nadia join aku skali...ade jugakk geng sengkek hari tuhh..tp atiqah n mira nasrun memg makan sedap...tp tak kesahh..da name kawan..mesti korng offer jugakk..
hahaha..tp aku xnak...xpew bg korg mkan,,,nnty ta fokus lak dalam kelas...
haha...stop kat sini...jam 3.30 petg kitorng berlari la pegi ke kelas..takot lambat enn..nnty kene perli plakk..mane na sorok muke owhh...hahaha(da biase je)..klas addmts pon stat jam 3.50-5ptg....hmm 5.10 plak kitorng berhijrah ke kelas sejarah~~ha~~~time nehh la memg syok gile...ta ngntukk langsung....aku pon duduk tegak jew kat kerusi...sebb>>>????hah cikgu dv lA yg kelakar tuh byakk buat aksi spontan...every week mesty ade punyew...
hah...ta sggup aku na skip kelas sej~~~
belajar smbil gelak2~~~baru la have fun!!!aku suka tuhh.....



khamis: hmm....dah masuk hari khamis...skola mcm biase la enn...tp memg klaka hari nihh...mane taknyew,,,heroin kelas aku beraksi...atiq## la...hah...aku egt lagi kau nyayi tp aku lupe plakk....aduhh..tp bilew aku egt balekk mesty ko masuk dalam mimpi aku...
aduhaii...hah...dah la...hari khamis aku x pegi tusyen...sbb aku da pegi selase n rabu...so cuty lahhh~~~yeeehaa...lpas skola teros la balek uma okayhh~~~hah~~~...


Jumaat: jumaat...hmm..aku rase best jugak sbb balek awal...n ta blaja langsung...pengawas ramai xdew kat skola...pergi kem..bermaharajalela la kami jawabnya...tp aku duk dalam kelas jew la...mencari ilham dalam mimpi...ish2~~~aku tydo lagy....aish...tibe2 aku terjage...ape lagi...dengan muka memg ala2 pontianak aku bukak buku...aku tenung je dulu buku tu.....ada la dalam 5 minit...owh...baru aku stdy...stdy sejarah la ape lagi...sekadar baca dan baca saje...time rehat pon da tibe...hmmm...aku rehat ng aya n pah....hah...mereka neh bergeraak sendirik jew aku tgk...aku ajak join skali...ape lagi,,berkampung la kami kat kantin...lame la jugak...lpas rehat pegi audi plakk..tolong cikgu buat persediaan untuk debate...hmm...ok la tuh dari duduk dalam kelas enn,,,sgt bosan...lepas ke audi...balik kelas macam biase...blaja agame sajew..itupun sendiri2 jew...jam 12.30tgh hari..ape lagi...chow la balek umahh...
hah...


sabtu: aku terjaga dalam pukul 6 pagi...lepas tuh aku tydo balek dalam kul 7...ohh...sgguh nyaman...sebb???hujan lahh tyme tuhh..sayup2 aku dengar ma aku panggil name aku..."iqa!!iqa!! ta bangun lagi ke???" aku pon bukak la mata~"bangun lah...pegi angkat kek kat member kau!" Ya Allah~~baru la aku teringat...aku order kek kat atiqah..lupe na bgun pagi...aduhh...masalah...jam da pukul 10...aku janji 10.30...memg ta sempat da...ahhh...aku pon dengan cepat la pegi siap2...dengar la jugak ma aku bagi ceramah,,,,haha..sebb kek tuh ma na bg kat member die,,anak die kawinn..aku la yg salah enn
haha...maaf ma~~~ohh aku pon call atiqah~~~"hello..hello...hah tggu aku kat lrt bngsar jam 11.10 a.m"!!okayh chow~~~fuhh aku berlari turun bawah...pakai helmet ape lagi...ayah aku bawak la enn...haha..ku duduk relax saja...lagi 5 minit na smpai da...naseb baek sempat...hah..thnxx la kawan...kalo x memg kene la aku ng ma aku..ayahku bawak la balekk kek tuh..aku pon sambung la pjalanan aku ng atiqah ke tempat tusyen nek lrt...haish....sempat pon...sebelom masok kelas singgah king's kejap..hah tempat fav la tu~~~lepas 15 minit dalam dalam kami pon berlari ke ptk...aku hampir2 kene langgar ng moto...tp bukan salah aku okayhh...
moto tuhh jugakk yg nak jalan kat tempat yg salah...ohhh saba jew la...jam 12 kelas fizik pon mula...hah...aku duk la diam2 enn..na blaja la tu...haha...jam 1.10 kelas pon abes...
aku balek singgah POPULAR kejap...omg....dia adew kat situ~~sape???ha...mr R kat popular tu la...aku memg slalu masuk situ na usha barang sambil usha orang...haha,,pengaruh kawan2 kot..aku pon da terikut sekali...yah,,,dia jaga kaunter tuh...aku plakk memg tgh nak beli barang...ape lagi...amik pen n pensil pegi bayar la..yeeha...akhirnya aku berdepan jugak ng mamat tuh..tp sbb aku na bayar barg la enn..ta mungkin aku nak tegur kott...naseb baik aku sorg...kalo yg len ade..sah aku lari...hahahaha...kuar dari popular aku singgah cc jap..on9 lew...huh...lpas tuh balek umah...haaha...rase bebas kejap!!erm...lpas tuh aku citew la kat ma ape yg aku buat enn dari pagi smpai la aku balekk tusyenn~~ma geleng kepala saje..ha~~~ape2 je kateku...heee...jam 5ptg ma kuar pegi kenduri...abah pon takde...ohh aku sorg saje...ape lagi..buat keje gile~~aku potong rambut sendiri...ahhh...tanpa fikirkan style ape aku na wat...men redah la kirenye nehh..alamakk...macm ok rasenye style yg aku buat...tp abah cakap mcm kene gigit tikus je rambut aku tuh...ohh..sampai aty abah...tp ta kesah la..jnji haziqah suka..yahh~~~yg pasti aku gembira sgt masa hari sabtu!!!!!sgt pasti!!!"p

ahad: aku demam lohh...isk2~~~mule2 aku terjage dari tido aku rase pening2...aku buat tatau je...wahh...bilew tyme petg demm aku memg terokk...pening sgt...kepala aku memg berat...tak boley bangunnn...ish2~~~ape lagi..tydo la...,mlm baru baru bangun...
hahh.....
sekian~~~...

No comments:

Post a Comment