Monday 25 January 2010

uhhh..yes^^


Hari ini macam biasa...
saya meneruskan hari hari seperti biasa...
bangun tidur on lappy dulu la enn...maksudnye lepas sudah subuh la..
heee...(kalau tak nanti abah ceramah free)hahaha!!

hari ini saya ada 'test' undang undang..dekat PETALING JAYA okeyy..ujian berkomputer untuk melayakkan saya menduduki ujian yang seterusnya...

lebih kurang seminggu sudah duduk rumah menelaah buku kpp tuh(ye ke nih ziqa??))bukan online je ke??wahahahhaha

tak pe..takpe...yang penting hari ni kene lulus jugak..itu azam saya setelah bangun pagi...erm...tepat jam 6.15 sahabat baik saya telefon...katanya

"salam..oit ieqa bangun la...kau ada test hari ni...pegi la stdy kejap"

saya terdiam jugak..ye la...baru bangun tidur ade pulak makhluk mana yang kacau...heee
tapi lepas dengar dia membebel untuk beberapa saat mata saya nih segar semula...walaupun malam sebelumnya tidur jam 3 pagi...(hee aktiviti larangan konon^^)

pagi tu selepas semangat nak ambil 'test' undang undang dalam pukul 11 pagi..tiba tiba sekolah memandu yang saya daftarkan diri tuh 'call'..suara seorang wanita kedengaran di telinga saya..

"cik haziqah,hari ni awak ada ujian undang undang ye jam 11 pagi..awak mesti sampai sebelum waktu yang ditetapkan tu la ye..assalammualaikum..terima kasih"

"wmsalam..sama sama"(lebih kurang la en)hahaha

Semangat saya tu pon dah ada la kan sebab nak ambil 'test' nie..xnak la gagal..gagal..banyak kali..lepas test tu saya bercadang nak keluar dengan jiran depan rumah..senior saya tuhh^^..(dah berangan nak ajak jalan2 nie)heheheh

tengok jam pon awal lagi ni...ermm..baik sambung tidur..(ape lagi tutup mata terus la sebab tak cukup tidur)hahahaha

tengah sedap tidur tu tiba tiba handphone saya menjerit jerit mintak di jawab(bahasa tak betul so jgn ikut ehh)hahahah

saya pun tengoklah di skrin hp...oh no...driving school lagi call..ape lagi la ni..
aku pon jawab la..

salam diberi" erm cik haziqah..kami mintak maaf la...ujian hari nih dibatalkan..sebab encik F tak ade..esok dia ade la..so macam mane cik ziqa??awak free x esok.???(dalam hati da bercelaru ni)nak je aku jawab busy esok!!hahaha

"erm esok??boleh la..saya pergi esok..comfirm eh ni^^??(haziqah)

"yup..esok jam 9.30 pagi..okey cik ziqa..terima kasih"

ouh tuhan...aku dah well- prepared tiba tiba pulak cancel..cisss!!!tapi takpe la...aku boleh keluar terus dengan kak ieta enn...^^

sambung tido balik

30 minit lepas tuh hp saya menyanyi nyayi lagi(jgn guna ayat ni!!haha)
haiya...panggilan yang sama lagi...

saya pon jawablah..

"cik ziqa..test kita hari ni la..EN F kata dia free waktu ptg..macam mana??ambil test undang undang pukul 2 petang boleh...??"

aduhh..aku dah teragak agak nak jawab..

"erm..jam 2ptg??saya tak pasti la sebab nak keluar ni..macam mane ehh??(saya)

"erm tak pe la esok pagi pon takpe..tapi elok dipercepatkan la enn"

"kalau macam tuh saya 'confirm'kan nanti la..later saya call..terima kasih ye"

haish3..mati kutu sudah...mood aku dah la nak keluar..tiba tiba kene ambil test balik..aku tak pikir panjang..aku tidur balik!!hahahahah..cingai sungguh aku~~~

15 minit lepas tuh saya nak call la driving school tuh semula...oh no!!!kredit saya dah kering...nak menangis nih..(konon)..haha..saya pun pergi la jerit

"mak!!!mak!!!pinjam handphone..kedit dah mati"(hahaha..selamber jee)

"handphone aku pun takde kedit la..pegi la mintak abah"

aduhh pusing~~~macam mane nak mintak abah kerja nie...huuuuu~~~

saya dah buntu~~~(arghhh)time sesak pulak kedit nie keringg.grrr!!!

saya pun carik la syiling syiling yang ade kat dalam almari baju(wahahahahhahah..duit bersepah!!)fuhh..nasib baik ade...ape lagi enn...saya turun la bawah pergi cari 'public phone'...

semua hampehh...xboleh pakai la pulak time nak call ni...nasib la public phone yang akhir tu berfungsi...

hemmmm...saya dail la number driving school tuhh...

"salam kak!!ni haziqah ni...(hahah..dengan cara yg sopan okeyy)^^
saya nak amik test la jam 2 ptg ni...okeyy...=p

lepas tuh aku terus dail number abah...
"abah..test ika jam 2 ptg tau..jam 11 cancel"(dalam hati marah..bukan marah abah yee)hahah..kesian abah..


lepas tuh ade lagi la saki baki aku 40 s3n..hahahaha
ape lagi...dail la number kawan baik saya tuh...

"oit..kau kat mane???

"kat kelas suda"(katanya)

"weyh...test aku jam 2 pulak..macam cibai je aku rase nihh.."ngeee...dah la aku tengah tidur tadi...takpe takpe la...lagi cepat aku amik lagi bagus..hahah

"amik la kau...elok2 la kau jawab...hahaha..."

"okey la..duit aku nak abis da..public je nehh...doa2kan aku weyhh.."ngahahah

"ye la ieqa...aku sentiasa doakan kau neh^^'neh jagn lupa baca surah alam nasyrah tuh..."^^

"thank you kawan...okeyy..aku ingat la...salam"....
aku pon matikan talian...

balik rumah terus saya bukak buku...last min punya stdy...cisss~~~hahaha
tepat jam 1 saya bersiap siap la...
'
1.35 keluar rumah....
"mak ika pegi dulu la eh...doakan la anak mak ni x 'nervous'heee=p

"ye la...pegi la sana...jawab elok elok"..ouh...ringkasnyee...hahahah!!!

so saya pon naik la lrt turun kerinchi...tunggu la kat situ...^^ada dua orang yang amik test termasuk saya lahh^^=p

dah masuk kereta tuh macam macam la dengar en F cakap...heeee....kami mendengar sajee**

dah sampai saya terus naik kat bilik ujian tuh
dah selesai semua procedure saya pun melangkah lahh masuk ke bilik ujian tuhh

(mak aihh...sejuk betul aku rase..ntah apesal...sebab air cond ke atau perasaan aku nih??haahhaha..lantak laaa....

dah sampai kat pc tuh dengan basmallah saya menekan nombor nombor ic untuk saya menduduki ujian tersebut....

dah cuba bnyak kali x jugak masuk masuk ke halaman soalan...grrr!!!!aku bengang tambah cuak dahh...kali ketiga baru bolehh
hahahahah!!!apaa daaa
putus fius!!!!




bila dah tengok soalan pertama tuh boleh lagi saya senyum^^hahahaha...member sorang lagi dah mengadu la takut nak jawab sebelum masuk bilik tuhh(rilekx je kak!!)^^

masuk soalan yang ke 15 kot mata saya dah kelabu!!!wahahahahah..mati la nak jawab nehh..hentam jee laaa~~~heee
start dari soalan 15 tuh saya jawab dengan sekali click jee(sebab takut..malas nak baca soalan berulang ulang kali)...sampai soalan ke 50 saya yakin menjawab soalan tersebut dengan betul(yeehaa...azab dah habis)...untuk fasa ke 2 nie je la kutt enn...

setelah click tamat sesi tertera arahan untuk menyemak semula jawapan anda..
uhhh...(malas la aku nak semak....klik semak markah terus la..)

setelah semak markah di klik..pap!!!!!!

ohh nooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo~~~~~
aku tak percaya..tak percaya...


I've got 49/50???bia betull nihh...dah la aku men click je tadi...
(alhamdulillah)aku jawab dalam masa 12min 39 saat dari masa yg diperuntukkan iaitu 45 minit~~~thank you ALLAH...

kerana memberikan aku ketenangann...haha...lepas sudah azab fasa kedua...
lepas nie yang seterusnyaa~~~~

amin~~~~^^
thnks to my mum and dad...
my bestie brader bear~~!!!
hahahaha^^


wassalam!!~~=p

2 comments:

  1. kah3..
    mmg sakit perut aku baca bebelan kau neh..hahahahahhah!!!
    sakit perut tekentut2 aku baca..wahahaha^^

    ReplyDelete
  2. wahhh 49/50.... teror tu zyqa..

    ReplyDelete