Monday 29 March 2010

Detik Semalam!!!

Semalam aku rasa teramat sejuk(takde la sampai menggigil kan) tapi keadaan tersebut menyebabkan aku tak boleh tidur...

ulang semula "TAK BOLEH TIDUR"

Oleh hal yang demikian aku teramatlah BOSAN...bosan sehingga tahap yang aku rasa nak hempas barang(tapi tak berani buat)Haish..abaikan~~~

Aku capai Sony Ericsson Z610i..aku belek...aku tenung...dah berzaman rupanya handphone yang aku guna...sebab???keadaan fizikal alat komunikasi tersebut aku rasa dah layak dicampak ke longkang..tapi hakikatnya aku sayang lagi harta itu...HAHAHA...

Apa yang aku buat dengan benda alah yang aku belek tuh??aku tekan keypad tanpa tujuan..tekann!!!dan tekan!! tekan lagi!!!! muncul nama dekat screen (aku tak nak cakap)

Aku tenung nama yang terpapar di contact list hampir 5 minit..dalam hati aku berkata patut ke aku tekan button 'call' ni???Hati aku memaksa untuk aku tekan..lantas aku tekan...

cepat cepat aku matikan talian sebab aku tak punya kekuatan untuk bercakap dengan empunya diri...kenapa macam ni???haish...

aku cuba sekali lagi...yeah..caller ringtone menyapa sudut pendengaran aku..aku diam menanti...dan kini

"hello"

assalamualaikum...

dalam hati berkata
(ouh dia jawab la)aku masih diam

aku berdehem seketika dan aku menjawab salamnya...bersambut..

dia gelak

aku tak faham apa motif dia gelak..

Lama sudah aku tak dengar suara itu..

suara yang sering terngiang ngiang...dalam kepekatan malam sebelum tidurku menyapa...

Aku hilang kekuatan untuk bersuara tapi aku buat seperti biasa...

Lantas aku bersuara tetapi aku rasa lidah ini KELU...tak terucap apa yang terbuku di hati..ahhhhhh..GERAM..GERAM..GERAM...


Lagaknya seperti biasa walau aku rasa ada banyak benda yang tidak terluah...

Aku rasa lega kini mendengar suara yang aku rindukan...walaupun hanya seketika...

Kepada awak: Terima kasih menghiburkan saya dengan nyanyian bersama petikan sebuah gitar

No comments:

Post a Comment