Monday, 31 May 2010

santai seketika

hmm~~aku ada sebuah kisah nak kongsi neh...jom2...
pada satu hari ni...ada 3 orang pelajar universiti berjalan jalan la kat kota metropolitan ni...dengan niat nak bershopping dan nak cuci mata la enn...3 orang pelajar nih mesti la lelaki...ha...3 orang neh berasal dari negeri yg berbeza...aku namakan la si mamat nih mamat A, mamat B dan mamat C...mamat A ni berasal dari Kelantan..mamat B pulak dari Kedah dan mamat C dari Negeri Sembilan...mereka bertiga ni pun berdialong la antara satu sama lain...

mamat A; oit kawe...mu tgk kolumpo neh...besar sungguh...

mat c: bonau sungguh kato ekau tuh...eden setuju ajo...memang la besau...duit
nak keluau ni pon besau la jugak...mati la eden...sah2 eden jugok yang
keno belanjo ekau beduo...hmmm....

mat B; ish hang nehh..awat loqlaq sangat hah...takpo2..hang toksah risau...che
tuang2 la jugak sikit....aish hang nehh,,,macam x besa plak...

mat A: ntah mu neh...ish..kita membe enn..tokke la kawe na perabih duet mu...

mat c:bonar neh???ha..kalo ekau berduo da ckap bogitu...sonyum lebau la eden.
hahahaha.....dah tu jom le jalan2...heeha!!!
maka mereka pon jalan2 la kat sekitar ibu kota tuh...tengah syok ronda2 la neh...tibe2 mereka bertiga ni ternampak la seorang pak cik yang jalannya tempang sedikit....nak dijadikan cerita...mereka bertiga nehh pon nak tunjuk la rasa prihatin terhadap orang tua...pak cik tu muka dia memg nampak kesian jew...jalan pon tempang...takyah cakap la enn..memg kalo tengok pon nak nanges la...
tibe2 pakcik tuh nak melintas jalan...hah...ape lagi....tiga org mamat nehh pon sibuk la nak tunjuk hero...konon2 nnty dipandang masyarakat la gamaknya...haha...tapi takpe...jom sambung balek citew ni...
ha...bila mereka bertiga ni da dekat dengan pakcik neh...masing2 berebut nak tolong pak cik ni...siap nak tau kisah hidup pak cik neh lagi...ye la...kaki tempang...jalan pulak sorang2 je kat kota raya ni....sape yg tak rasa simpati...
bila da dekat tu dorng neh pon pegang la tangan pak cik tu pimpin nak melintas jalan....tgk kiri..kanan...kiri balik...hmm takde kete nehh...jom kita lintas...mereka pon pimpin la pak cik ni dengan penuh berhati hati...ha...pak cik ni pon rase pelik dan hairan la....mane taknya...selama ni dia jalan sorang2 xde sape pon nak tolong...maka...timbul la rasa na sakat budak 3 orang neh dalam hati pak cik tuh...
ha jom dengar ape dorang cakap...
pc: ehh nak bertiga..terima kasih la tolong pak cikk tadi...baik sungguh kamu semua
mamat2: ehh same2 pak cikk....kami kesian tgk pak cik sorg2...
(pc hanya tersenyum saja)=p

mat A: hoh pok cik..ale2 doh sampai sini...mari le kite sembang2...
matB: ha...betui tu pak cikk...kami neh nak tau jugak kisah hidup pakcikk..
awat jadi lagu ni????
pak cik tu rase pelik dan hairan jugak apesal budak2 nih nak tau kisah hidup dia...ha...
pc: korang sume neh na tanya ape???(sambil garu2 kepala)
mat c:gini pak cikk..kami tgk pakcik ni sorg2 jew...pakcik ni sakit apo...???
Pc: ehhh....
.(mat b menayampuk)

mat b: owh pak cikk...che tau,...pak cik mesti sakit kaki kan...tu pasal la jalan pon tempang....betoi takk...
mat a; ish mu neh....kawe raso pak cek ne okay jew...pakcik sakit kepala lutut je kan....tu pasal la pak cikk jalan tempang...betul takk...
pak cikk tadi tu terpinga pinga dengan soalan budak2 nehh...nak jawab ke????haish...
mat c:::emmm takpe2...bia aku pulak teka...aku rase la enn pakcik neh kemalangan...tu pasal jalan pon tempang...ye takk????
wah2...pakcik tadi lagi la bertambah pening...bnyak tanya betol budak2 nehh...
tanpa memikirkan nak jawab ape..pak cikk tu pon blah la dari situ...
mamat2: ehh pakcik..tggu la...kenape tergesa-gesa ni....soalan kami pon tak jawab lagi...



pc:ish kamu bertiga neh nak ape...aku nak cepat balek umah ni....(macam gelisah)
mat c: yo la,,,kalo nak balik pun..jawab la ha soklan kami neh dulu...
pc: jawab apo???aku ta paham ape korang tnye...
mat b: lorr kami tnye awat pak cik jalan tempang???
pc: ehh bila mase pulak aku jalan tempang....
mat a: skg ni la pak cikk oii...
pc: ish korang nehh....
lame jugakk pak cik tu diam...
lalu berkata...
sebenarnya...pakcik tak tempang pon...haish...sapo suh kamu bertiga nehh tanye pak cikk macm2...
mamat2: dah tu apsal pak cikk jalan tempang ni???



pc: hmm....tadi pakcik makan kat kedai nun ha...amboih...bukan men sodap lagi....pak cikk pon makan la bnyak2...da terlebih mkan tibe2 plakk sakit perut...tp malangnya...ta sempat pak cik nak balek rumah dulu lepas hajat...terlepas plak kat sini...aishh...korang nehh buang maso pak ciikk ajo...da la... pak cikk na balekk nehh....tepi2~~~ish.....timo kasih la tolong pak cik lintas jalan yo...:p
maka budak 3 orang tu pon bukan men geram lagi ng pak cikk tuhh...
hHHAHAHHAHA......
KONKLUSINYA; hah....jangan la nak tunjuk pandai sangat....hahaha...sekian.....

5 comments:

  1. hahaha! poyooo jeh mamat tuh, pakcik punn sama :DDDD

    ReplyDelete
  2. salam...
    panjey sungguh cerito demo...tak chekak kawey nak baca perabih...

    ReplyDelete