Monday 24 May 2010

sinar harapan

seorang gadis merenung gelap malam yang tiada sinar bintang..merenung di sebalik kepekatan malam itu dengan persoalan masih adakah cahaya yang terselindung di sebalik awan.Di dalam hati gadis itu berdetik " tiadakah sinar cahaya bintang yang berkelip?" "dimana cahaya itu untuk aku jadikan panduan dan pembimbing dalam hidup?" gadis itu merenung ke arah awan dengan perasaan hampa..suasana gelap gelita..ibarat si itu gadis berada di tempat asing yang tiada arah tuju

"aku ingin bebas!!! aku ingin buang segala perasaan ini..aku benci dipandang sebagai insan yang tak punya ilmu"

wahai cahaya...dimana kau??? aku menyeru kau datang kepadaku..memberi ruang kepada diri ini untuk menebus kekhilafan dan kelekaanku yang terdahulu..

Perasaan ini sangat bercelaru dan penuh dengan kekeliruan...dimana arah tuju ini...si gadis menangisi nasib diri..

saat bersendirian si gadis terdengar suara hatinya berbisik

" wahai gadis...jangan kau berputus harap..masih ada cahaya yang menantimu..hanya dirimu yang perlu mengorak langkah mencari identiti diri lalu akan kau temui cahaya itu"

si gadis terfikir sejenak mendengar suara hatinya..mungkin sang Pencipta masih mengasihiku dengan memberi sedikit petunjuk buat si gadis..

Ya Allah..kau bimbingilah diri ini agar sentiasa berpegang teguh dengan agamaku dan mentaati segala perintahmu..

berkatilah akan segala ilmu yang bakalku cari dan permudahkanlah segala urusan ini

No comments:

Post a Comment