Wednesday 26 May 2010

Meow oh Meow

hey all...jari saya menari lagi di atas keyboard sambil saya melayan lagu lagu omputih ng melayu nie..erm kira layan kan ajee laa sebab dah boring sangat..lagipun cuma ada kurang sebulan je lagi nak jadi penganggur tetap kat rumah ni..

yey...lepas ni dah boleh say bye bye kat KUALA LUMPUR..:)

opss dah keluar tajuk laa..

sebenarnya nak cerita pasal kucing..

saya seorang peminat kucing yang setia tapi tak berkesempatan untuk memiliki makhluk ciptaan tuhan yang comel ini kerana family saya tak nak bela binatang kiut miut ni..susah katanya...hmm


makanya abah saya cuma pelihara ikan sahaja..setiap hari laa kalau dah bangun tido tuhh mesti tengok ikan..ikan ape yee...haa..ikan mas ade..ikan warna warni ade...entah ape nama la ikan tue...tapi yang paling utama abah saya ni pelihara ikan puyu...

huish..gemuk gemuk da ikan tue...ada sekor tue badan bengkok dan ada tompok tompok hitam..sekali tengok memang unik..

tapi apa apa pun hati saya tak tertarik dengan ikan ikan tu...entah kenapa...saya lebih suka kucing!!! KUCING!!! ...

ada satu hari tue entah kucing mane sesat depan rumah...sangat comel..bulu lebat..warna putih pulak tu...sedap hati jee lepak depan pintu rumah zyqa...kecomelannya tu dah buat saya terpikat tiba tiba..secara tak langsung saya bukak la pintu pagar sebab nak bermanja manja dengan kucing tu...mula mula kucing tu malu malu...saya panggil dan panggil lagi..."MEOW" "MEOW"..

kucing tu bangun dan terus meluru masuk ke rumah saya...yes!! dalam hati dah bersorak gembira sebab meow tuh macam nak jinak ng zyqa la konon tuh..bila da masuk rumah zappp!!!!

terus dia landing atas almari kasut yang bersebelahan dengan akuarium abah saya yang dihuni ikan gumuk gumuk tuh..HAHAHAHA...ceit...meow tuh tertarik dengan ikan tue rupanya..
saya cuba nak tarik perhatian meow tue tapi nampaknya tak berjaya...

MEOW buat sombong dengan saya...sedihnya...ikan tu jugak yang dipandang...betul la kan kucing kalau da nampak ikan macam nampak apee jee...mesti meow tuh nak terkam ikan abah saya tu sebab matanya tak lepas je tengok ikan ikan gemuk tuh berenang..meow menampar nampar dinding kaca akuarium tu..hihihih..shomellnyee


Ikan yang kat dalam kaca tuh pon ape lagi eksen la kan berenang sana sini sinun...sambil menggoyang goyangkan ekornya..HAHA..padan muka kau kucing..

nak tangkap ikan abah yee konon...hehe..apa apa pon telatah meow tuh buat saya tertarik untuk memilikinya suatu hari nanti :)

entri kali ni tak sempat nak berkongsi gambar..

* harap terhibur membaca *

salam sayang dari blogger zyqa^^

8 comments:

  1. cian cik zyza, mrapu sorang2.. hehehe :)

    ReplyDelete
  2. sronok jugak merapu tetibe..hehehe

    ReplyDelete
  3. haha,nasib baek bukan bela ikan yu..
    klo ade,mkn kucing tu..
    haha

    ReplyDelete
  4. Fmly sy dlu bela kucing...tp sy prefer ikan sbb x thn ngan bulu kucing...allergy

    ReplyDelete
  5. arol juga peminat kucing.
    kat rumah tinggal 11 ekor.
    ade yg hilang dan mati.
    nak bela mmglah susah, tapi bila tgk kucing2 membesar dan pintar, huh puas rasanya! :)

    ReplyDelete
  6. jaya jr: kalau ikan yu tuh nnty ng tuan blog la kene ngap kott..hehe

    ReplyDelete
  7. imans umi : hmm...pilihan masing masing..tapi kucing woww..cutenyee..hihihih...:)

    ReplyDelete
  8. arol: waa...kucing pintar!!! msty dijaga dari segi pemakanan ni..kucing mudah faham perasan manusia..tu yg istimewa..:)

    ReplyDelete